Vodia telefoniløsning

Introduktion

Vodia PBX (tidligere snomONE) er den idelle løsning for den innovative virksomhed, som ønsker professionel kommunikation til en attraktiv pris, og hvor telefonanlægget er i stand til at “vokse med”, når virksomheden og kravene bliver større.

Mulighederne med Vodia PBX er mange og løsningen kan som standard benyttes af et utal af forskellige brancher. Specielle krav i hotelbranchen er også indfriet med check in/ud, forstyr ikke, værelse er klar m.m.

Skal I også skifte til en Vodia telefoniløsning bliver overgangen nem, for vi kan konfigurere det hele på forhånd med bylinjer, brugere, telefontaster og kald-flow. Vi installerer parallelt med jeres eksisterende løsning. Efter test og finpudsning skifter numrene over om natten og I modtager kald på jeres ny telefoniløsning fra morgenstunden af.

Løsningen

Voida PBX er en in-house telefoniløsning, hvilket betyder at softwaren installeres på en lokal computer/server, som telefonerne så er registreret på.

I ejer selv løsningen og der er mulighed for flere virksomheders telefoniløsninger, flere teleudbydere, integration med mobiltelefoni, stort udvalg af telefoner og softphones.

Vi leverer hele løsningen, konfiguret med bylinjer (SIP) kald-flow, brugere og telefoner. I kan selv administrere, selvfølgelig med fuld support fra os.

Vodia PBX softwaren opdateres løbende med ny funktionalitet, kan installeres på de fleste styresystemer (Windows, Linux, MAC etc.) også i virtuelle IT-miljøer. Udvidelser sker med tilkøb af flere brugerlicenser fra 10 og  op til 200, så det er en fremtidssikret løsning som vokser med opgaven.

Integration

Telefoni i topklasse og optimale kald-flow er suppleret med et væld af integrationsmuligheder, som giver lettelser i hverdagen og forbedret kundeservice.

  • Telefonbog integreret med Outlook, Google og Skype for Business
  • Ring via Outlook eller marker et telefonnummer på skærmen, tryk F-tast og der ringes op
  • Mobiltelefonstatus vises på skærm eller telefon
  • WebRTC, hvor kunden klikker på “tast” på jeres website og I bliver ringet op via kundens Web-browser
  • CRM-integration, hvor indgående kald initerer opslag i kundedatabase, ordresysten eller i Outlook.

Telefoni

Vodia PBX er fleksibel med hensyn til teleudbydere og valg af telefoner.

Vi benytter som standard Uni-tel til IP-bylinjer (SIP/VoIP), som er stabile, prisattraktive, hvor I beholder alle jeres numre ved portering og kan vise 70-nummer ved udgående kald. Der kan også benyttes andre teleudbydere, herunder udenlandske så I kan ringe ind/ud “lokalt” i det pågældende land.

Med snom telefoner får man det fulde udbytte af alle funktionerne, for via administrationsinterfacet fås autokonfiguration, fælles opsætning af taster og templates til detailændringer.
snom har komplet opdateret program med bordtelefoner og derudover trådløse telefoner/systemer fra én til flere hundrede håndsæt.

Der kan også benyttes softphones eller ringes og modtages kald på computeren via userinterfacet.

Mobiltelefonen kan benyttes med parallelringing, omstilling, callback og med Vodias mobil-APP er al funktionalitet tilgængelig.

Til: Produktark IP-telefoni Uni-tel

Læs mere om telefoner på vores webshop: firstshop.dk

Konfiguration

Konfiguration og administration sker via et overskueligt webinterface, som er funktionsopdelt og med online hjælpefunktioner.

Vi grundkonfigurer selve løsningen og efter instruktion kan jeres superbruger enten selv eller i samarbejde med os foretage vedligeholdelse.

Webinterfacet har flere funktioner

  • Administrationsdel med generel konfiguration af netværk, sikkerhed, logging, ventemusik
  • Domaindel med konfiguration af brugere, telefontaster, kaldflow, bylinjer
  • Dashboard til visning af aktive og kald i kø, optagne/ledige brugere, opkaldslister
  • Userdel med oversigt over kollegaer, opkald via browser, planlægning af telefonmøder og chat med kollegaer

Udover det avancerede webinterface kan man f.eks. ringe ind på hovednummer aktivere natsilling, ændre beskeder, taste sig frem til opkald til kollegaer.

Funktionalitet

Vodia udgiver løbende opdateringer som forbedrer funktionalitet, så telefoniløsningen altid er up-to-date.

Nedenstående viser lidt af de muligheder som er til rådighed.

Kaldflow

Indgående kaldere skal bydes velkommen og hutigst muligt i kontakt med rette person, som allerede har relevant information fremme på skærmen. Mulighederne er mange:

  • Menustyret indvalg med velkomst og mulighed for at taste 1 for salg, 2 for service …….
  • Velkomst  med forskellige ventebeskeder (nyheder, ugens tilbud) og oplysnnger om nummer i kø
  • Internationale kald bliver budt velkommen på engelsk
  • VIP-numre går direkte til relevant afdeling/person
  • Opkald fra egne mobiler får speciel menu
  • Uden for åbningstid gives information om åbningstider, og evt. mulighed for at taste 1 for vagttelefon.

Kø/Contactcenter

Kø/contactcenter er her de fælles kald bliver håndteret uanset om det er kunderservice hos forsikringsselskab eller receptionen hos lægen. Her fås:

  • Velkomst, ventemusik, nummer i kø og op til 10 forskellige ventebeskeder samt mulighed for at taste sig ud af køen
  • Alle brugere (også mobiltelefoner) kan være med til at besvare opkald og der kan trækkes ventende kald selv om brugeren ikke er logget ind.
  • Information i telefonens display om kø, kaldt nummer og mulighed for opslag i kundedatabase, Outlook, CRM-system.
  • Dashboard på skærm som viser status på kald, hvem er ledige/optagne, ventetid m.m.

Brugere

Brugerne kan få det setup som passer til deres profil og arbejdsfunktion såsom kontormedarbejderen med bordtelefon, headset og integration med computer og medarbejderen på farten med mobiltelefon inkl. mobil APP og softphone på tablet eller bærbar.

  • snom bordtelefoner har smart design, HD-lyd, masser af funktioner, integreret headsetport og Bluetooth interface
  • snom trådløse håndsæt med dækning overalt i virksomheden
  • Mobiltelefoner integreres med statusvisning og omstilling til kollegaer. Benyttes Vodia APP er alle funktioner til rådighed
  • Softphone integrerer computer og telefon i en enhed
  • Voicemail har personlig hilsen, hvor der er mulighed for at vælge “reception” og beskeder kan vises på telefon eller sendes til mailadresse.
  • Userportal til opsætning af egne indstillinger samt svar, opkald og omstilling direkte fra WEB-browser

Grænseoverskridende

Vodia telefonisoftware kan udvides, så den kan håndtere flere firmaer uafhængigt af hinanden eller med integration efter behov.

Hovedkontor og datterselskaber i forskellige lande på én samlet telefoniplatform sikrer kundebetjening døgnet rundt. Derudover fås gratis intern telefoni og når der ringes ud vælges automatisk billigste rute.

Med Vodia APP på mobilen og med softphone kan der ringes med lav takst fra/til hele verden.

WEB integration

WebRTC giver kunderne mulighed for at komme i kontakt med jer lige når der er behov.

Kunden er på jeres website og har et spørgsmål. I stedet for at skulle finde jeres telefonnummer kan kunden taste på talkbutton2knappen. Der etableres så et direkte kald til f.eks. kundeservice.

Opkaldet foregår via Internettet og med kundens højttaler og mikrofon på computer, tablet eller mobiltelefon.

Der er ikke nogen omkostninger forbundet med kaldet for nogen af parterne.

Support

Vodia telefonisoftwaren vedligeholdes løbende med opdateringer som betyder ny funktionalitet og høj sikkerhed.

TeleSupply tilbyder driftsaftale som sikrer support på jeres løsning, både i forbindelse med konfigurationsændringer og evt. tekniske udfordringer.

Telefonisoftwaren er installeret på computer/server hvilket betyder hurtig support via fjernadministration.

Med Vodia og TeleSupply support har I en up-to-date telefoniløsning nu og i fremtiden.